19 kesäkuuta 2014

Matka Paholaisen Rannalle

Tässä männä viikonloppuna laitettiin auton nokka taas kohti Karibian puoleista Panamaa, hakiessamme rantoja joilta olisi kivaa ostaa tontti. Chuck oli valinnut matkakohteeksemme Playa Diablon, jonne oli alle 2 tuntia matkaa meiltä kotoa.

Otimme moottoritien pohjoiseen, kohti Colónia ja päästäksemme kanavan toiselle puolelle, meidän opli ylitettävä Gatunin Sulut.

Matkaamme hidastaakseen, suluista oli just läpikulkumatkalla pari laivaa, tässä yksi niistä.

Vihdoin meidän autojonokin pääsi läpi ja päästiin kanavan toiselle puolelle.

Siinä ajettiin sitten melko hyväkuntoista maantietä pitkin viidakon keskellä, kunnes vihdoin tultiin paikalle, missä rannan olisi pitänyt olla.

Kansallispuiston vartijat sanoivat rannan olevan suljetun, mutta näimme pari autoa parkkeerattuna tien viereen, portin eteen ja niinpä päätimme sitten lähteä tallustamaan polkua pitkin ja katsomaan, mihin päädyttäisiin.

Paikalla oli siis pari muutakin ihmistä. Kaaleppi pulahti heti uimaan, mutta minua ei oikein huvittanut mennä aaltoihin, jotka olivat samaa kokoa kun Nicaraguassa. Sain siellä tarpeekseni pesukoneessa olemisesta. Chuck piti rannasta, minä en niinkään paljon. Aallokon lisäksi en pitänyt sen läheisyydestä Panaman Kanavaan. Taustalla näkyi satama, sekä rahtilaivojen säännöllinen liikenne.

Paluumatkalla otin kuvia entisestä USAn tukikohdasta (Fort Sherman). Tässä armeija-perheiden vanhoja parakkeja.

Ihan kiva näköala armeijaparakille...

Kanavan varrelle oli myös rakennettu hotellia ja ravintolaa, mutta lähdettiin ajamaan kotia kohti.